Overzicht directe crashgevolgen

 

PDF – afbeelding zitplaatsen vliegtuig met overzicht gevolgen.

Tabel met directe crash gevolgen, met toestel verdeeld in vier zônes.

‘Survival factors’, uit het Engelstalige onderzoeksrapport over de directe gevolgen. De gevolgen voor toestel en passagiers zijn onderverdeeld in vier verschillende crash-zônes.
NB Per stoel/passagier zijn zelfs in dezelfde crash-zône de gevolgen vaak al verschillend. Dé crash bestaat dus niet. Dé crash-overlevende bestaat ook niet.
Te beginnen met de stoel moet voor elke passagier een gedetailleerd crash-verslag gemaakt worden.

In april 2000 is het rapport FAA / CAA Benefit Analysis for Aircraft 16-g Dynamic Seats gepubliceerd.
In dit rapport is o.a. een aanname beschreven over, mogelijk deels verminderde, directe crash-gevolgen indien de gecrashte Anthony Ruys was uitgerust met 16-g stoelen en een vloer van bijbehorende sterkte.

Hier achtergrond over 16-g stoelen.

Detail wrak Anthony Ruys
Detail wrak Anthony Ruys, gezien vanaf de breuk van het toestel door de crash.
De gecrashte Anthony Ruys had vergelijkbare stoelen met net zo weinig nekbescherming.

De gevolgen zijn vaak onzichtbaar